2017年11月2日木曜日

Happy Halloween!!

YMCA Global Kindergarten・活動報告

I am Shabnam, a YGK teacher. It's a good opportunity for me to write here about my experiences of the Halloween Celebrations organized at YMCA Global Kindergarten (YGK).
On this day, all the teachers and kids were in a variety of colorful Halloween costumes. 
Excitement was at it's peak to have fun and play with each other. We played lots of interesting Halloween games like Scary Halloween Mystery Boxes and Candy Toss. 
Then we did Trick or Treating at different stations/areas inside the YMCA building. All the children were very delighted for receiving a lot of treats. 
Then we did Fashion Show.  Kids walking proudly in their costumes and showing different poses was really awesome to look at.
Finally,  we went together for a Parade at Yokohama Park.
We all enjoyed each moment of this auspicious event.

YMCAグローバルキンダーガーテン(YGK)教員のシャブナムです。今日はYGKで行われたハロウィーンについて書きたいと思います。
この日、教員と園児はカラフルな仮装に身を包み、ハロウィーンを楽しみました。
ミステリーボックスやキャンディートス等のハロウィーンゲームが始まると皆のテンションもうなぎのぼりでした。ゲームの後は、トリックオアトリーティングをしながら、館内をまわりました。沢山のお菓子をもらって皆にこにこでした。
続いてはファッションショーです。思い思いの仮装でポーズをきめます。
最後に、横浜公園まで皆揃ってパレードをしました。とても楽しい時間になりました。


(YMCAグローバルキンダーガーテン)