2017年10月30日月曜日

YGK Sports Day

YMCA Global Kindergarten・活動報告

YMCA Global Kindergarten (YGK) had an annual Sports Day on Sunday, October 15.

All of the children had practiced hard and they poured themselves in their performances and activities on this very special day.

It was raining outside, but the YGK kids were never discouraged.  The YMCA Gymnasium was filled with their excitement as they marched on hand in hand with their friends.
After the energetic cheering by the children and the warm-up exercise in which all YGK families took part, the 2-3 year old of the Joey class amused everyone with their cuteness!  They went through the obstacle course and fed a hungry rabbit.  Thank you Joeys, the rabbit seemed full enough after all of you gave him carrots.
The next activity was performed by the Puppy class, the K1 class.  They hopped and rolled ahead on the obstacle course.  Wow, they were so fast!


Then, the Kittens, the K2 class, and the Cub class, K3, were group matches.  They helped each other to bring victory to their team.  Every one of them showed their spirit.  Good job, Kittens and Cubs!
Of course, without the grandparents and parents’ participation, our sports day would have become something totally different.  They injected into this event much energy and enthusiasm, particularly in the Ball Toss Game and the Hula Hoop Game.  The Puppy parents even showed us the cutest(?), or we would say “the coolest” Chicken Dance ever!  Thank you dear Parents and Grandparents!
The next game was one of the highlights of the day, the Combined Relay featuring the Puppy, Kitten and Cub classes.  The two teams did their very best.  Everyone ran so seriously the fullest of their abilities in order to pass the baton.
We were glad to meet the siblings, cousins, friends and to see our beloved graduates again.  Yes! More than 20 graduates visited us with big smiles on their faces.  Thank you everyone for visiting us!

The Joey class and the Puppy class, then, performed dances.  Every single person in the audience felt their heart melt. Those dances sure were cute!
Much talent was revealed in Parachute and Gymnastics.
After the lunch break, we enjoyed the dances of each class.  They had practiced these dances in their twice-a-week music lessons.  With the enthusiastic teaching of our music teacher, they performed really well!  We are so proud of you, everyone!

We are proud of you.
We would also like to take this opportunity to express our sincere appreciation to everyone who supported us.


 YMCAの英語幼児園・YMCAグローバルキンダーガーテン(YGK)では、10月15日(日)に毎年恒例のスポーツデーを行いました。園児たちは、この特別な日のために練習を重ねてきました。
 外はあいにくの雨。でも、そんなことでくじけるような皆ではありません。お友達と手をつないで園児たちが元気いっぱいに入場してくると、体育館は大声援で満たされました。
 園児達による元気いっぱいのチアリングと全員での準備運動で幕が開きました。最初に登場したのはとってもかわいい2歳児クラスのジョーイさん達です。障害物コースを通り抜け、腹ペコうさぎさんにおやつをあげましょう。皆からたくさんのニンジンをもらってうさぎさんもすっかり満腹になったようですよ。

 次は年少さん、パピークラスの出番です。ケンパして、トンネルを抜けて、マットの上をコロコロ転がって…。早い早い!みんなとっても頑張りました。
 続いては、年中さん、キテンクラスと年長さん、カブクラスのグループ対抗ゲームが行われました。チームに勝利を呼び込むために仲間と力を合わせて頑張りました。
 もちろん、おじいちゃんおばあちゃん、そしてお父さんお母さんの活躍なしには終われませんよ。玉入れとフラフープゲームで会場は大いに盛り上がりました。惜しくも負けてしまったパピークラスのお父さんたちがとってもかわいい(?)、いえ、とってもかっこいいチキンダンスを披露してくださいました。皆様、どうもありがとうございました。
 さてお待ちかね。パピー、キテン、カブクラスの合同リレーが始まりました。どちらのチームもお互いに力を合わせてバトンをつなぎ、全力で走り抜きました。どの子も頑張りました!


 スポーツデーにはたくさんのご兄弟姉妹やお友達が遊びに来てくれました。そして、嬉しいことに20人以上の卒園生が満面の笑顔で集まってくれました。皆、どうもありがとう!
 続いては、ジョーイクラス、パピークラスがそれぞれダンスを披露してくれ、その可愛さで、会場の皆のこころを鷲掴みでした。

 キテンクラスとカブクラスはパラシュート演技と組体操で会場を魅了してくれました。
 お昼ごはんの後には、それぞれのクラスがダンス発表を行いました。どのクラスも週2回の音楽の時間に練習を重ねてきました。音楽の先生の熱心なご指導をいただき、本当に素晴らしい演技を披露してくれました。




 スポーツデー実施にあたり、多くの皆様にご協力いただきました。この場をお借りして、心から感謝申し上げます。

YMCA Global Kindergarten 中村 礼子)