2016年11月10日木曜日

Happy Halloween!

YMCA Global Kindergarten・行事報告
October 31 was Halloween, and this event is becoming popular in Japan.  Here at YMCA Global Kindergarten (YGK), we had a Halloween event as well.
We had fun playing various gameslike Donuts-Eating, Piñata, Mystery Box, etc.  They enjoyed all of these activities.  Of course, we had Trick-or-Treat, too!  Its one of the main activities of this fun and spooky event.  They were so happy with the armful of candies they got!
But, above all, the fashion show and the costume parade are the climax of the day!  All of their costumes were so colorful, beautiful and creative.  The children were so proud to show their costumes in front of the audience during the fashion show.
We have a lot more fun activities waiting ahead of us.  Lets have fun!

10月31日はハロウィーンでした。日本でも最近とても身近なイベントになりましたね。YMCAグローバルキンダーガーテン(YGK)でもハロウィーンのお祝いを楽しみました。
ドーナツイーティングゲームやピンニャータ、ミステリーボックス(箱の中に何が入っているかな)等、楽しいゲームをたくさんしました。もちろん、トリックオアトリートもしましたよ。皆、両手に抱えるほどのお菓子をもらってにこにこ顔でした。
でも、やっぱりハロウィーンと言えば、何と言ってもファッションショーと仮装パレードですよね!皆、とっても色鮮やかで素敵な独創性あふれる衣装を着て、たくさんの観客の皆様を前にとても誇らしげな様子でした。


さあ、まだまだ楽しい行事が続きますよ。一緒に楽しく過ごしましょう!
(YMCAグローバルキンダーガーテン 中村 礼子)