2016年10月26日水曜日

Library Visit

YMCA Global Kindergarten・活動報告

Today we had a valuable experience of visiting the biggest library in Yokohama, the Yokohama Chou Library.
We enjoyed reading English as well as Japanese children's book at the library. It was a relaxing and fun experience for us.
The children did their best to keep quiet at all times. They also recognized that the books are organized so that it is easy to find the book we want to read.The children kept singing as we walked downhill toward the station so the journey going back to YGK, was pretty enjoyable.We can't wait to read the books we borrowed from the library. We also hoped we could visit it again with our family.



YMCAグローバルキンダーガーテンの年長・カブクラスの皆が、横浜市中央図書館に行ってきました。図書館では、英語や日本語の絵本を楽しんできました。リラックスして楽しい時間を過ごすことが出来ました。
館内では頑張って静かに過ごすことが出来ました。本は種類毎に分類されていて、読みたい本をスムーズに探すことが出来るようになっていました。
帰り道では、皆の可愛い歌声が響き、帰り道も楽しく過ごせました。
図書館で借りてきた本を読むのが楽しみです。また、ご家族と一緒に是非、図書館に遊びに行ってみてくださいね。


(YMCAグローバルキンダーガーテン 中村 礼子)