2016年7月8日金曜日

We Celebrated Tanabata Festival

YMCA Global Kindergarten・活動紹介 

July 7th was Tanabata.  At YMCA Global Kindergarten (YGK), an English kindergarten run by Yokohama YMCA, we had a Tanabata Festival where we learned about what Tanabata is, how we celebrate the festival, etc.
Also, we enjoyed the puppet show, the story of Orihime and Hikoboshi, by the YGK teachers.
During art time, they made wish strips (Tanzaku) and hang them on bamboo branches.  Kitten class students even made their own paper-crafted bamboos.
This was how we learned and had fun over one of the Japanese traditional annual events.

Soon, one of our biggest events, the Operetta, will be held.  Each class' children are busy practicing their play.  We look forward to seeing all the YGK parents there.  We are quite sure that you will be enchanted by their performances.
7月7日は七夕でした。YMCAの全日制英語幼児園YMCAグローバルキンダーガーテン(YGK)では、この日、七夕のお祝いをしました。七夕ってどんな日、どんなことをするんだろう、といったことを教わりました。
また、先生たちによる織姫と彦星のお話の人形劇上演があり、とても楽しみました。
アートの時間には、お願いごとを短冊に書いて笹につるしました。キテンクラス(年中)の皆は紙で自分の笹も作りました。
このように日本の伝統行事を学び、楽しく過ごしました。
間もなくYGKの最も大きな行事の一つであるオペレッタが行われます。どのクラスの子ども達も練習に励んでいます。保護者の皆様のご来場を楽しみにお待ちしております。園児たちの熱演に魅了されること間違いなしです。どうぞお楽しみに!

(YMCA Global Kindergarten 中村 礼子)