2016年7月22日金曜日

The Operetta

YMCA Global Kindergarten・行事報告

At YMCA Global Kindergarten (YGK), an English kindergarten run by Yokohama YMCA, we had one of the biggest annual school events, the Operetta, on Wednesday, July 20.
The first show was “The Carnival of Animals” played by the Puppy class (K1) students.  Although this was their very first experience to act out and sing in front of the big audience in the chapel hall, they enjoyed performing their roles.
The second performance was “The Golden Goose” played by the Kitten class (K2).  We could see a big leap compared to last year.  They were so poised and harmonious.  They seemed to enjoy the show from the bottom of their hearts.
The operetta came to the climax when the Cub class (K3) showed themselves on the stage for their show, “The Wizard of Oz”.  They were so proud to perform for their very last operetta of their kindergarten days.  We could really see how much they have grown in many ways.
We hope all of the YGK families liked their performances
We will have the summer festival on Saturday, July 30 from 10:00 to 12:00.  Anyone is welcome to join.  Please drop by!  We look forward to seeing you!

YMCAの全日制英語幼児園YMCAグローバルキンダーガーテン(YGK)では、年間の中でも大きな行事の一つであるオペレッタを7月20日(水)に行いました。
年少・パピークラスによる「動物たちの謝肉祭」でオペレッタの幕が上がりました。チャペルという特別な場所で多くの観客の皆様を前に演じ、歌うことはパピークラスの皆にとっては初めての経験となりましたが、それぞれが自分の役を楽しんで演じました。
続いて、年中・キテンクラスによる「黄金のガチョウ」が行われました。一年前のオペレッタに比べて、どの子も大きな成長がみられました。それぞれが堂々と役を演じ切り、そしてクラスとしての調和がしっかりととれた演技で、皆が心から楽しんでいる様子が伝わってきました。
最後に年長・カブクラスが舞台に登場しました。カブクラスの演目は「オズの魔法使い」でした。幼児園生活で最後となるオペレッタですが、一人一人が心をこめて演じ切り、大きく成長した様子を見せてくれました。
ご観覧にお越しいただきましたご家族の皆様に感謝申し上げます。楽しい時間を過ごしていただけましたよう願っています。

さて、次はYGK夏祭りです。7月30日(土)10:00~12:00にYGKの教室で行います。どなたでもご参加いただけますので、是非お立ち寄りください。皆様のお越しを楽しみにお待ちしています。

(YMCAグローバルキンダーガーテン 中村 礼子)